ورود
Menu
راهنمای سرمایه گذاری در بخش گردشگری

راهنمای سرمایه گذاری در بخش گردشگری

ظرفیت ها اولویت ها و توانمندی های سرمایه گذاری در بخش گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر

نویسنده: SuperUser Account/جمعه, 05 مهر,1398/دسته ها: بخش راهنمای سرمایه گذاری

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نحوه انجام سرمایه گذاری در زیربخش های بخش گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر

1- اخذ موافقت اصولی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

برای آغاز سرمایه گذاری در زمینه گردشگری در استان بوشهر، پس از بررسی فرصت های سرمایه گذاری و در صورت نیاز اخذ مشاوره از کارشناسان مربوطه در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یا از طریق آغاز گفتگوی آنلاین در همین صفحه، در وحله اول نیازمند دریافت موافقت اصولی از دستگاه اجرایی مذکور می باشید. موافقت اصولی در عین حال که حقی برای متقاضی در مراحل پیش رو ایجاد نمی کند، نشان دهنده موافقت کلی دستگاه متولی امر با طرح پیشنهادی شما می باشد. در واقع تا زمانی که جواز تاسیس را دریافت نکرده اید، حق هیچگونه احداث بنا و فعالیت اجرایی ندارید.

2- اخذ جواز تأسیس و انجام استعلامات مورد نیاز

پس از اخذ موافقت اصولی (که در واقع یک موافقت اولیه با موضوع مورد نظر متقاضی است)، باید برای گرفتن جواز تأسیس اقدام گردد. در این مرحله باید وضعیت زمینی که طرح در آن اجرا می شود از لحاظ امکان پذیر بودن تامین آب و برق و سایر امکانات مورد نظر متقاضی و همچنین قرار نگرفتن زمین پیشنهادی در حرایم راه ها، تاسیسات نفتی، گازی، برقی و آبی و ... مورد بررسی قرار گیرد.

زمین مورد نظر می تواند شرایط متفاوتی داشته باشد، حتی می توان از اراضی دولتی برای ایجاد طرح سرمایه گذاری نیز استفاده نمود یا متقاضی می تواند اراضی شخصی خود را برای این کار در نظر بگیرد. یا اینکه از زمین های آماده ای که در شهرکها و نواحی صنعتی یا مناطق ویژه فراهم شده اند استفاده نماید.

این مرحله دشوارترین و زمانبرترین بخش کار است که به مرحله اخذ استعلامات مشهور است. اگر زمین پیشنهادی در محدوده شهرکها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی استان بوشهر قرار نداشته باشد، متقاضی باید از طریق پنجره واحد خدمات سرمایه گذاری استان بوشهر اقدام به تعیین وضعیت زمین و اخذ الکترونیکی استعلامات نماید.

3- ساخت و ساز بناها و درخواست تسهیلات مورد نیاز

پس از پایان استعلامات و اخذ مجوز کارگروه امور زیربنایی (که از طریق سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری استان بوشهر و طی فرایندهای مذکور انجام می گیرد) مجوز تاسیس واحد اقتصادی صادر می شود و متقاضی اجازه ساخت و ساز در زمین مورد نظر و تائید شده خود را دارد. در این مرحله متقاضی در صورتی که درخواست دریافت تسهیلات بانکی داشته باشد، از طریق سازمان صادر کننده مجوز به کارگروه اشتغال استان بوشهر معرفی می گردد و پس از تائید کارگروه، جهت تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات به یکی از بانکهای عامل معرفی می گردد.

4- دریافت پروانه بهره برداری

پس از اتمام بناهای مورد نیاز و احتمالاً نصب ماشین آلات و...، متقاضی باید جهت دریافت پروانه بهره برداری اقدام نماید.

Print

تعداد نمایش ها (1052)/نظرات (0)

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
دی ان ان